Officebox
  • Home
  • Over Ons
  • Producten
  • Partners
  • Quickscan
  • Nieuws
  • Support
  • Contact
  • Login
  • Stap over
  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Deel via Linkedin

In 7 stappen naar Telefonie Online

19 mei 2016
Auteur Erwin Zwaan
Co-owner, commercieel directeur

Aanvoerder van het verkoop-team en verantwoordelijk voor personeelszaken. Altijd op zoek naar nieuwe 'ontzorg'-concepten.

Telefonie in de Cloud bij OfficeBox biedt u vele voordelen. Het is een flexibele oplossing, klaar voor de toekomst en met een wereld aan communicatiemogelijkheden. Bovendien heeft u zelf geen omkijken meer naar uw telefonie en de kosten zijn vaak nog lager dan bij huidige, op ISDN gebaseerde telefooncentrales! Overstappen naar Telefonie Online is makkelijker dan u denkt. Wij helpen u in zeven stappen.

STAP 1 Uw huidige contractuele verplichtingen

Net zoals bij het overstappen naar een nieuwe mobiele provider, zullen bij een overstap naar Telefonie Online uw huidige telefoonnummers moeten worden verhuisd. In overleg met u spreken we een datum en tijdstip af waarop uw huidige telefoonnummers ‘geporteerd’ worden naar de OfficeBox Telefonie Online centrale.

Heeft u nog een lopend contract bij uw huidige telefonie-aanbieder? Dan dienen wij voor u eerst een porteringsverzoek in bij deze partij. Eventuele lopende verplichtingen kunnen daarbij vrij gemakkelijk worden afgekocht. Dit neemt ongeveer 14 dagen in beslag, waarbij u in de tussentijd uiteraard gewoon telefonisch bereikbaar blijft.

STAP 2 Check uw huidige internetverbinding

Bij de overstap naar Telefonie Online van OfficeBox komen uw huidige ISDN-verbindingen te vervallen. Voortaan belt u via uw internetverbinding. Telefonie Online gesprekken vragen niet veel bandbreedte, maar juist voor telefonie is een goede verbinding cruciaal. Wij bekijken daarom graag samen met u de geschiktheid van uw huidige verbinding, en adviseren u indien nodig over het beste alternatief.

STAP 3 Bereikbaarheidsplan

Samen met u stellen we een bereikbaarheidsplan op dat wordt gebruikt als blauwdruk bij de inrichting van uw Telefonie Online oplossing.

In dit plan staat alles wat betrekking heeft op de bereikbaarheid die u wilt realiseren richting uw klanten en collega’s. Zoals bijvoorbeeld het (nieuwe) nummerplan, welke collega’s op welke apparaten bereikbaar moeten zijn, en zaken als wachtrijen, belgroepen en receptiefuncties. Maar ook noodscenario’s worden met u doorgenomen en vastgelegd.

STAP 4 Lokale netwerkinfrastructuur

Afhankelijk van de eigenschappen van de door u gekozen Telefonie Online oplossing zijn er mogelijk aanpassingen nodig in uw lokale netwerk-infrastructuur. Deze aanpassingen worden door ons overzichtelijk in kaart gebracht en beschreven.

STAP 5 Inrichting en testperiode

Aan de hand van het opgestelde bereikbaarheidsplan richten we uw Telefonie Online oplossing in. Vaak activeren we daarbij een tijdelijk nieuw nummerblok, zodat we alvast daadwerkelijk toestellen kunnen plaatsen en uw Telefonie Online oplossing kunnen testen terwijl uw ‘oude’ telefonie-oplossing nog volledig intact is. Wel zo handig: zonder verstoringen kunnen direct alle eventuele foutjes worden hersteld en nog gewenste laatste wijzigingen worden doorgevoerd. Zo is een naadloze overgang naar Telefonie Online gegarandeerd.

STAP 6 Uitlevering, portering en training

Als de testperiode succesvol is afgerond en alles werkt zoals u wilt dat het werkt, vindt de daadwerkelijke oplevering van uw Telefonie Online oplossing plaats.

Op de afgesproken datum, of een dag eerder, krijgen gebruikers instructies en worden telefonisten/receptionisten getraind. Daarna porteren we de telefoonnummers op het afgesproken tijdstip. Vanaf dat moment is uw Telefonie Online oplossing volledig operationeel en opgeleverd.

STAP 7 Nazorg

Uw oude (ISDN) centrale en toestellen kunnen worden opgeruimd. Uw oude ISDN-infrastructuur is met het ingediende porteringsverzoek al opgezegd. Wij adviseren echter altijd om dat in deze fase te dubbelchecken. Vanaf nu kunt u voor al uw operationele vragen en wijzigingen onbeperkt terecht bij onze servicemedewerkers, zij helpen u graag. Zodat u voortaan echt geen omkijken meer heeft naar uw telefonie.

Heeft u een vraag over dit artikel?

Ja, ik wil graag iets vragen!








  • Deel via Facebook
  • Deel via Twitter
  • Deel via Linkedin
Het Nieuwe Werken
Handige Microsoft Outlook Tips

Gebruik deze handige Microsoft Outlook Tips en haal nog meer uit Outlook dan je nu al doet! De Outlook tips worden stap voor stap uitgelegd.

Jeroen
Productinfo
Wist je al dat Officebox ook presentatieschermen levert?

Officebox wil haar klanten graag in alle ICT-behoeften voorzien. Van een werkplek, netwerk, telefonie tot […]

Athalja
Het Nieuwe Werken
Haal meer uit Microsoft PowerPoint met deze Tips!
Jeroen
OfficeBox Nieuws
Wereldgezondheidsdag: Officebox op de gezonde tour!

Officebox vindt het belangrijk om een gezonde leefstijl te stimuleren. In dit kader sponsort Officebox […]

Athalja

Officebox 2020 |

Telefoon: 088 118 3200 |

Mail: info@officebox.nl |

Privacy Statement

Tips voor werken in de cloud Tips over werken in de cloud Netwerkprinters van PCI Nieuw in het abonnement: PCI netwerkprinters en -scanners
Scroll naar bovenzijde