VoIP telefonie Online

Wat is een 088 nummer? En 088 nummer aanvragen

Steeds meer bedrijven maken gebruik van een 088 nummer. Vaak wordt hiervoor gekozen vanwege de flexibiliteit wanneer je meerdere vestigingen hebt. Een 088 nummer mag je dus overal in Nederland gebruiken. Dat kan handig zijn als je veel thuis werkt en je kantooradres in een andere stad is dan je thuisadres. Maar denk ook aan het gebruik van onze mobiele VoIP telefoon app van Bria. Met deze App ben kun je iedereen bellen je met je 088 nummer en ben je in elke stad bereikbaar. Bovendien maken steeds meer bedrijven gebruik van een 088 nummer omdat de reeks nummerblokken van 088 nummers altijd per honderd, duizend of in enkele gevallen zelfs tienduizend nummers worden uitgegeven.

Wat is een 088 nummer?

Een 088 nummer is een reeks nummers die je kunt aanvragen via de ACM. Deze nummers worden doorgaans uitgegeven per 100-blok. Je krijgt dus 100 telefoonnummers die je uiteraard niet allemaal hoeft te gebruiken. Met deze nummers is een medewerker niet gebonden aan een vaste locatie en kun je alle mobiele en vaste telefoons overlaten gaan met hetzelfde kengetal.

Wat zijn de kosten van een 088 nummer?

De kosten zijn verschillend voor een 100-reeks of een 1000-reeks 088 nummers. Voor een reeks van 100 telefoonnummers betaal je aan de ACM eenmalig een bedrag van 66 euro en vervolgens een jaarlijkse bijdrage van 8,66 euro voor toezicht van het nummer. De tarieven voor de tikken van het nummer zijn gelijk aan de tikken van een regionaal nummer. Actuele prijzen kun je vinden op de website van ACM.

Waar moet je rekening mee houden?

Als je hebt besloten om een 088 nummer te gebruiken dan zijn er wel een aantal voorwaarden waaraan je moet voldoen. Je mag bijvoorbeeld onderliggende nummers niet gebruiken voor een ander bedrijf. Heb je meerdere bedrijven in een holding dan moet je dus per bedrijf een ander nummer reeks aanvragen. Bekijk via deze link de voorwaarden waar je rekening mee moet houden.

Hoelang duurt de aanvraag van een 088 nummer?

De aanvraag van een 088 nummerblok duurt doorgaans drie weken. Als er gegevens missen tijdens de aanvraag dan zal de doorlooptijd, die je nodig hebt om de gegevens aan te leveren, opgeteld worden bij de drie weken.

Wat kun je doen met zoveel 088 nummer?

Bij Officebox hebben we een systeem gemaakt waarbij we de laatste cijfers van een 088 nummer kunnen koppelen aan een intern telefoonnummer. Met deze methode kunnen medewerkers de klanten een direct nummer geven zodat ze niet via een keuzemenu of receptioniste doorverbonden hoeven te worden.

Een voorbeeld hiervan wanneer een intern telefoonnummer wordt aangemaakt met telefoonnummer: 67 en een klant belt: 088-1234567 dan zal het toestel overgaan van de medewerker met telefoonnummer 67.

Overstappen van een regionaal nummer naar een 088 nummer?

Heb je al een regionaal telefoonnummer en wil je toch overtappen naar een 088 nummer? De telefooncentrale kan ingesteld worden dat beide nummers via hetzelfde programma binnenkomen. We kunnen er zelfs voor zorgen dat het regionale nummer eerst een bericht zal afspelen waarbij wordt aangegeven dat het nummer op een bepaalde datum zal worden opgeheven. Vervolgens schakelen wij het nummer door naar het 088 programma.

Advies op maat?

Heb je nog vragen over 088-bedrijfsnummers of over de mogelijkheden van onze VoIP telefooncentrale in combinatie met een 088 nummer? Wij denken graag met je mee! Laat ons je vragen weten dan kijken we samen naar een passende oplossing die bij jouw onderneming past!

Overtuigd? Een 088 nummer aanvragen gaat zo!

Ben je overtuigd en wil je gebruik maken van een 088 nummer? Dan heb je een officiële inschrijving van de KVK (Kamer van Koophandel) nodig. Alleen dan mag je een 088 nummer aanvragen. De aanvraag is vrij eenvoudig en kan geheel online uitgevoerd worden. Maak je gebruik van Telefonie Online van Officebox en wil je dat wij het voor je regelen? Dat kan ook! Neem dan even contact met ons op via onderstaande knop. We zullen een volmacht sturen die we nodig hebben voor de aanvraag en een recent uittreksel van de KVK om de aanvraag te voltooien.

Telefonie Online

Overige Nieuws Berichten

Optimaliseer je bedrijfscommunicatie met Bria Softphone en Telefonie Online

Optimaliseer je bedrijfscommunicatie met Bria Softphone en Telefonie Online

Ontdek de mogelijkheden voor zakelijke communicatie met Bria Softphone, een toonaangevende oplossing in combinatie met onze Telefonie Online – VoIP-server. Profiteer van geavanceerde functies en behoud volledige controle over je communicatie-infrastructuur, waardoor je bedrijf kostenefficiëntie en verbeterde teamproductiviteit kan realiseren.

Bellen via Wifi en 5G met Bria VoIP Telefoon

Bellen via Wifi en 5G met Bria VoIP Telefoon

Maak kennis met onze nieuwe softphone en mobiele telefoon App oplossing die op alle besturingssystemen geïnstalleerd kan worden! Flexwerken wordt hierdoor nog eenvoudiger en beter gemaakt.

ISDN 15/20/30 stopt – Stap over op VoIP

ISDN 15/20/30 stopt – Stap over op VoIP

Vorig jaar en eerder dit jaar hebben ISDN 1 en ISDN 2 al plaats gemaakt voor VoIP. ISDN 15/20/30 stopt volgend jaar per 1 oktober 2021 en zal dan ook volledig worden vervangen door VoIP. Stap over van ISDN naar VoIP van Officebox […]

Share This